Kursstart: 2022-08-29
Längd: Tre veckor
Studieformat: Lärarledd
Kursstart: 2023-01-02
Längd: Tre veckor
Studieformat: Lärarledd
Under kursen lär du dig att planera och optimera resurser samt prissätta efter efterfrågan på tjänster och tillgänglig kapacitet.
Målet med kursen är att du ska ha färdighet att skapa en Revenue management-analys genom information om tillgång, priskänslighet hos kunder, omvärldsfaktorer och marginaler för att leverera en produkt eller tjänst. Därefter ska priset kunna revideras med hänsyn till fyllnadsgrad och break even-nivå.
Kursen är en del av Yrkeshögskoleutbildningen Affärsutveckling inom besöksnäringen, den är på helfart och på distans. Det är en till två lärarledda distansföreläsningar per vecka och egna studier via vår lärplattform övrig tid.
Kursen bedrivs på distans via ZOOM och vår lärplattform.
Ansökan: Mail till turismutbildningar@ya.se tillsammans med betyg.