Beskrivning
Förkunskaper
Intyg, certifiering
Utbildningen syftar till att ge alla medarbetare på företaget, inte bara du som träffar kunder dagligen utan även de som arbetar i andra roller en kunskap och kompetens att vara positivt delaktiga i försäljningsprocessen. Du får verktyg i att skapa nya affärer till verksamheten och/eller vända en missnöjd kund till en lojal kund.
Axplock ur utbildningen:
- Säljprocessen
- Samarbete med en säljare - växelverkan
- Ett affärsmässigt agerande
- Att vara delaktig i verksamhetens intäkter
- Att skapa gillande från kunden
- Att hitta kundens behov
- Argumentera för en produkt eller tjänst
- Prispresentation och rabatter
- Att komma till skott med en uppgörelse
- Merförsäljning och kundservice
- Kundvård
- Konflikthantering
Utbildningen vänder sig till dig som är periferiskt inblandad i verksamhetens affärer - inga förkunskaper krävs.
Efter utbildningen erhålles intyg